Strona 1 z 2

Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE KROKI

: sob wrz 14, 2013 17:10
autor: anglik
Witam miałem już jedno E46 M3 które było w manualu , dzisiaj w nocy przyprowadziłem kolejną M3 2001/10 SMG , chciałbym abyście pomogli mi i wytłumaczyli każdy program , mam z tym styczność pierwszy raz w życiu nigdy nikt ze znajomych nie miał takiej skrzyni dlatego jestem ciemny w tym temacie ....

Dziękuje za pomoc

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: ndz wrz 15, 2013 13:04
autor: Bombel
Program to szybkość zmiany biegów i nie ma w tym żadnej większej filozofii. Popróbuj to zrozumiesz.
Na najniższym dodatkowo auto rusza z dwójki w trybie automatycznym. Na najwyższym możesz zrobić launch control popychając dźwignię do przodu, jak dobrze pamiętam musi być wtedy wyłączone DSC.

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: ndz wrz 15, 2013 13:57
autor: anglik
Spoko da się zrozumieć , powiedz mi tylko slyszalem ze przy zmianie biegów nie mozna miec nog caly czas na gazie bo sie dlawi i mozna rozwalic skrzynie ? musze odpuszczac wraz z pociągnięciem łopatki ?? to samo tyczy się zmiany biegu w dół i w góre ?? pierwsze 2 km nie mogłem ujechać autem dławiło sie strasznie i obroty szalały ....

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: ndz wrz 15, 2013 15:55
autor: Lassie
To masz coś nie tak - dławić, a już zwłaszcza podczas zmiany na wyższy, nie ma prawa.
Odpuszczasz przy zmianie do góry po to, by pomóc elektronice płynniej operować sprzęgłem, dzięki czemu nie ma charakterystycznego uderzenia, albo jest minimalne.
Podczas redukcji z kolei pomagasz przez nieodpuszczanie całkowicie gazu i trzymanie go w stałym położeniu.
Warto też zresetować SMG adaptację i "uczyć" swojego stylu.

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: ndz wrz 15, 2013 21:24
autor: cristek99
Lassie pisze:To masz coś nie tak - dławić, a już zwłaszcza podczas zmiany na wyższy, nie ma prawa.
Odpuszczasz przy zmianie do góry po to, by pomóc elektronice płynniej operować sprzęgłem, dzięki czemu nie ma charakterystycznego uderzenia, albo jest minimalne.
Podczas redukcji z kolei pomagasz przez nieodpuszczanie całkowicie gazu i trzymanie go w stałym położeniu.
Warto też zresetować SMG adaptację i "uczyć" swojego stylu.
Mam tez SMG I niestety musze potwierdzic powyzsze slowa "cos masz nie tak"
Ja jezdze na sekwencji caly czas I to na piatej kresce (tylko dlatego ze tak lubie) Podczas codziennej jazdy zmieniajac biegi lopatkami odpuszczam lekko gazu zeby nie meczyc sprzegla a kiedy chce poganiac ostrzej to nie odpuszczam I wtedy jest taki kopniak w plecy przy zmianie biegow w gore ale nie mam zadnego dlawienia.

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: pn wrz 16, 2013 11:18
autor: anglik
Powiedzcie mi jak zrobic adaptacje .... a można wgrać tam nowy soft jakiś jeszcze przez kompa ?? mam tu kilku magików co zajmują sie takimi rzeczami ale nie chce żeby naciągali mnie na forse a prograamu w ogóle nie wgra :)

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: pn wrz 16, 2013 17:54
autor: anglik
Lassie pisze:To masz coś nie tak - dławić, a już zwłaszcza podczas zmiany na wyższy, nie ma prawa.
Odpuszczasz przy zmianie do góry po to, by pomóc elektronice płynniej operować sprzęgłem, dzięki czemu nie ma charakterystycznego uderzenia, albo jest minimalne.
Podczas redukcji z kolei pomagasz przez nieodpuszczanie całkowicie gazu i trzymanie go w stałym położeniu.
Warto też zresetować SMG adaptację i "uczyć" swojego stylu.
Chyba sobie zartujesz a jak jedziesz manualem i zmieniasz biegi to tez masz noge na gazie w momencie wciśnięcia sprzegla ? bo wątpię wciskasz gaz po chwili a nie w jednym momencie
weź jedną nogą wciskaj sprzegło a druga dodaj gazu zobaczymy czy nie bedzie ci sie dlawic i czy bedziesz jechal plynnie

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: pn wrz 16, 2013 20:02
autor: m!xeR
Skoro wiesz lepiej to po co pytasz na forum ? :)

EDIT : Moja eMka również nie dławiła się z wciśniętym w podłogę gazem przy zmianie biegu ;] Skoro wg. Twojej teorii tak powinno się dziać to nasze autka były niesprawne a tylko Twoja jest w porządku ;]

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: pn wrz 16, 2013 20:48
autor: anglik
m!xeR pisze:Skoro wiesz lepiej to po co pytasz na forum ? :)

EDIT : Moja eMka również nie dławiła się z wciśniętym w podłogę gazem przy zmianie biegu ;] Skoro wg. Twojej teorii tak powinno się dziać to nasze autka były niesprawne a tylko Twoja jest w porządku ;]
Nie ja nie wiem dlatego pytam , wiec może mi ktos powie co jest nie tak ? co do wymiany ? komputer pokazuje 0 błedów na inpie ani w motorze ani w skrzyni

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: pn wrz 16, 2013 21:24
autor: m!xeR
Zmieniając bieg z gazem w podłodze w SMG II komputer sam "puszcza gaz" - zamyka przepustnicę, na czas wysprzęglania. Dzięki temu zmiana biegu i ponowny ciąg tuż po dzieją się zdecydowanie szybciej aniżeli gdybyś puścił gaz i ponownie go wciśnął. Podczas ścigania się na ćwiartkę, chcąc skrócić czas w którym auto nie ma ciągu również nie do końca puszczasz pedał gazu (vide Os_ w swojej ex M5). Jeżeli dzieje się tak jak się dzieje u Ciebie to zacząłbym od zrobienia adaptacji bo możliwe, że jest to efekt kończącego się sprzęgła ale to muszą potwierdzić bardziej znający się na rzeczy ode mnie

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: pn wrz 16, 2013 23:59
autor: anglik
m!xeR pisze:Zmieniając bieg z gazem w podłodze w SMG II komputer sam "puszcza gaz" - zamyka przepustnicę, na czas wysprzęglania. Dzięki temu zmiana biegu i ponowny ciąg tuż po dzieją się zdecydowanie szybciej aniżeli gdybyś puścił gaz i ponownie go wciśnął. Podczas ścigania się na ćwiartkę, chcąc skrócić czas w którym auto nie ma ciągu również nie do końca puszczasz pedał gazu (vide Os_ w swojej ex M5). Jeżeli dzieje się tak jak się dzieje u Ciebie to zacząłbym od zrobienia adaptacji bo możliwe, że jest to efekt kończącego się sprzęgła ale to muszą potwierdzić bardziej znający się na rzeczy ode mnie
o tym samym pomyślałem kolego dis czy gt1 ?? do tego bo inpa chyba nie robi tego ??
dzieki za pomoc

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: wt wrz 17, 2013 10:58
autor: Lassie
anglik pisze:
Lassie pisze:To masz coś nie tak - dławić, a już zwłaszcza podczas zmiany na wyższy, nie ma prawa.
Odpuszczasz przy zmianie do góry po to, by pomóc elektronice płynniej operować sprzęgłem, dzięki czemu nie ma charakterystycznego uderzenia, albo jest minimalne.
Podczas redukcji z kolei pomagasz przez nieodpuszczanie całkowicie gazu i trzymanie go w stałym położeniu.
Warto też zresetować SMG adaptację i "uczyć" swojego stylu.
Chyba sobie zartujesz a jak jedziesz manualem i zmieniasz biegi to tez masz noge na gazie w momencie wciśnięcia sprzegla ? bo wątpię wciskasz gaz po chwili a nie w jednym momencie
weź jedną nogą wciskaj sprzegło a druga dodaj gazu zobaczymy czy nie bedzie ci sie dlawic i czy bedziesz jechal plynnie

Facet, uspokój się. Ktoś poświęcił czas, by ci pomóc, a ty piszesz jakieś głupoty o manualach, mając ZEROWE pojęcie o automatyce SMG (pewnie siedzą tam krasnoludki i wachlują zębatkami...). Poza tym, daruj sobie uczenie mnie technik jazdy manualami.

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: pt wrz 26, 2014 17:44
autor: porscheee
czy ktoś zna procedurę ruszania pod górke zarówno tyłem jak i przodem ponoc jest w smg II , czy sa jakies inne ciekawe myki procz już rozpracowanej procerury startu...?
kolejne pytanko kto może mi wgrac w Pl soft z CSL i jakie sa tego koszta ?

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: pt wrz 26, 2014 19:07
autor: yakuza
soft z csla mozesz wgrac sam programem z pakietu inpy winkfp, ale jest ryzyko ze jak straci polaczanie zostaniesz z pustym sterownikiem

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

: pt wrz 26, 2014 23:39
autor: porscheee
znasz kogos kto już ma to w pl i może podzielic się wnioskami ...